2017. február 16., csütörtök

A CRM 6 legnagyobb előnye

Ügyfelei kulcsfontosságúak üzlete számára. Függetlenül attól, hogy milyen iparágban dolgozik, mire összpontosít, milyen termékeket vagy szolgáltatásokat ajánl, a vállalkozása számára a saját ügyfelei számítanak a legértékesebbnek.

Az ügyfelek a vállalatának célt és irányvonalat adnak. Ők nyújtják az elengedhetetlen visszajelzéseket és ugródeszkaként szolgálnak az új ötletek megvalósításához. És persze ne feledkezzünk meg az általuk generált bevételről sem. Elvégre minden vállalkozás számára az ügyfél elégedettséget a legfontosabb szem előtt tartani. Ez többet jelent, mint egyszerűen megbecsülni az ügyfeleket; meg is kell érteni őket.





Érti az ügyfeleit?


A kapcsolat, amit az ügyfél bázisával tart fent, fogja meghatározni a vállalata sikerének mértékét. És, mint bármely fontos kapcsolatban, a siker mértéke nagyban fog azon múlni, hogy mennyire ismerik egymást a felek. De a legtöbb emberi kapcsolattal ellentétben a vállalat-ügyfél kapcsolat egy csöppet az egyik oldalra dől. Elvégre a legtöbb ügyfélnek nem kell különösebben megküzdeni azért, hogy megismerje az Ön cégét. Bármi, amit szeretnének megtudni a cégről, az nagy valószínűséggel rendelkezésükre áll. Az viszont nehéz feladat, hogy egy cég információt gyűjtsön a vevőiről, ami által egy működő kapcsolatot tud elősegíteni. Az ügyféladat fontossága pedig nem ér véget az adatgyűjtésnél; pontos és napra kész információt kell tárolni az ügyfél tranzakcióiról, fogyasztói preferenciákról, szükségletekről, és problémákról, ami az igazi különbséget jelentheti a mindkét fél számára profitáló kapcsolat és a beteljesítetlen kapcsolat közt.

Négyből három fogyasztó állítja, hogy több pénzt költenek olyan cégnél, ahol jó a vásárlói tapasztalat.

A CRM előnyei


A használható vásárlói adatgyűjtés teljes állást igénylő feladat, ami nem tűr hibákat. Emiatt minden vállalkozásnak be kell fektetnie egy jó minőségű CRM alkalmazásba, amely az ügyfél elégedettséget a következő szintre emeli. A CRM számos előnnyel jár, amely segít Önnek azonosítani, megérteni és támogatni az ügyfeleit. Így soha többet nem kell aggódnia amiatt, hogy a hiányos adatok következtében csökkent a bevétele. Az alábbi lista felsorolja a CRM szoftverek hat előnyét, ami segíti a vállalatát sikerre juttatni.


1.     Jobb információ elrendezés




Minél többet tud a vásárlóiról, annál könnyebben tud olyan pozitív vásárlói élményt nyújtani, ami valóban megtérül. Minden, amit tesznek és minden interakció, ami az ügyfelek és a vállalat között zajlik, azonosításra, dokumentálásra és lejegyzésre kell kerüljön. Ennek eléréséhez túl kell lépjen a papír cetliken és rendezetlen iktatószekrényeken és el kell kezdenie olyan fejlett rendezési technológiákat használni, amelyek nem csak pontosan mennyiségszerűsítik és kategorizálják az adatokat, hogy azok a későbbiekben könnyen megtalálhatóak legyenek, hanem minden osztály számára elérhetővé is teszik azokat. A CRM-nek köszönhetően ez mind lehetséges, hiszen hatalmas ügyfél listát és az ügyfelekkel kapcsolatos fontos információt tárolhat. A felhőnek köszönhetően a fájlok elérése kényelmesebb, mint valaha, így függetlenül attól, hogy ki segít a kérdéses ügyfélnek, mindenki számára ugyanaz az információ lesz azonnal elérhető. Ez kevesebb elpocsékolt időt fog eredményezni mind az ügyfeleknek mind a munkatársaknak.



2.     CRM a jobb kommunikációért



Ahogy azt fentebb olvashatta, a CRM minden munkatárs számára ugyanazt a magas szintű szolgáltatást nyújtja azáltal, hogy ugyanahhoz az ügyféladathoz biztosít hozzáférést. Hiszen még ha az ügyfélnek egyetlen fő kapcsolattartója is van, akkor is jó esély van arra, hogy az a kapcsolattartó egyszer nem lesz elérhető és egy új személlyel kell az ügyfélnek együttműködnie. Ebben az esetben sok ügyfél találja magát szemben azzal a problémával, hogy “tiszta lappal” kell elölről kezdenie valaki olyannal, aki nincs tisztában az ügyfél preferenciáival és problémáival. A CRM úgy küszöböli ki ezt a problémát, hogy bárki számára részletes ügyfél információt biztosít. Emiatt teljesen mindegy lesz, hogy ki segít az ügyfélnek, hiszen ugyanazzal a háttérinformációval dolgozhatnak. Ráadásul mivel a CRM felhő alapú és bármilyen internet kapcsolattal rendelkező eszközről elérhető, így a mobil CRM kommunikációs előnyei nem korlátozódnak az irodára.

  1. A CRM javítja az ügyfélszolgálatot

Az Ön ideje értékes, akárcsak az ügyfeleié. Ha az ügyfelei problémába ütköznek, akkor csak attól lesznek boldogak, ha gyorsan orvosolni tudja a problémáikat. A CRM segítségével amint az ügyfél kapcsolatba lép a céggel, az ügyfélszolgálatosok minden tevékenységet azonnal látnak, ami múltbeli vásárlásokkal, preferenciákkal és bármi mással kapcsolatosak, ami segíthet az aktuális probléma megoldásában. Sok esetben a tapasztaltabb ügyfélszolgálatosok, akik – a potenciális problémák adatbázisához való hozzáférésnek köszönhetően – minden múltbeli információval fel vannak vértezve, pár percen belül megoldják az ügyfél problémáját. Amennyiben a megoldás nem válik azonnal egyértelművé, akkor más ügyfélszolgálatosok bevonása is segítséget nyújthat az ügyben. A CRM-mel az ügyfélszolgálat sétagaloppá válik.

  1. A hétköznapi feladatok automatizálása

Egy eladás nyélbe ütése sohasem annyira egyszerű, hogy simán rávesszük a vevőt, hogy kötelezze el magát a vásárlásra. Az eladások látványos részletei mellett több száz apró részletnek kell teljesülnie ahhoz, hogy minden tökéletesen működjön. Nyomtatványokat kell kitölteni, jelentéseket kell küldeni, jogi problémákat kell megoldani: ezek a járulékos tevékenységek mind időigényesek, ugyanakkor fontos részei az eladási folyamatnak. A legjobb CRM rendszereket úgy tervezték, hogy az automatizáció varázslatának köszönhetően ezen feladatok nagy részét levegyék az alkalmazottak válláról. Ez azt jelenti, hogy az Ön vállalatának képviselői több figyelmet tudnak fordítani az eladások lezárására és az ügyfelek problémáira, míg az automatizált CRM rendszer kezeli a részleteket.

  1. Nagyobb hatékonyság több csapat számára

Az automatikusan tárolt kommunikáció lehetővé teszi, hogy egyetlen könnyen elérhető helyen lehessen megtekinteni az e-mailek, naptár bejegyzések és telefonhívások részleteit. További előny, hogy több csapatnak van hozzáférése ugyanahhoz az információhoz, ami által a haladás elérhető mértéke elképesztően megugrik. Az eladási-, marketing- és ügyfélszolgálatos csapatok megoszthatják mindazt az értékes ügyfélinformációt, amellyel az ügyfeleket tovább irányíthatják a sikeres eladás nyélbeütése, a termék megismerése, vagy a kiváló ügyfélszolgálati élmény irányába. Innentől kezdve minden osztály kiválaszthat egy csapatot, hogy a megfelelő információt juttassák el a megfelelő személyhez. Ezzel az új típusú egyszerűsítéssel a csapatok a döntő kérdésekben zökkenőmentesen tudnak együttműködni.

  1. Továbbfejlesztett elemzések és jelentések

A rosszul számolt adatoknak nem szabad a siker útjában állniuk és a CRM-nek köszönhetően ez nem is fog bekövetkezni. A CRM rendszerek egy helyen tárolják az adatokat, amely javulást eredményez az adatok összességének elemzésében. Mivel könnyen integrálható különböző eszközökkel és bővítményekkel, így lehetősége van automatikus jelentések készítésére, amivel rengeteg időt spórolhat meg. Személyre szabhatja a főoldalt, hogy gyorsan átlássa azokat az információkat, amire igazán szüksége van, mint például az ügyfél adatokat, eladási célokat és teljesítményjelentéseket, hogy a kiaknázatlan lehetőségeket is felismerje. A jelentések használhatóbb tartalmának köszönhetően megalapozott és hatékony döntéseket hozhat az ügyfél lojalitás és hosszú távú jövedelmezőség elérésének érdekében.

A CRM rendszerek akár 27%-kal is megnövelhetik az ügyfélmegtartás mértékét

CRM a boldogabb ügyfelekért


A kulcs ahhoz, hogy azt adjuk az ügyfeleknek, amire szükségük van, a megértésükben rejlik és a CRM rendszer pontosan ezt teszi lehetővé. Azáltal segíti a dolgokat, hogy Önnek és ügyfelének egyszerű kommunikációt, rendszerezett adatokat és fejlett ügyfélszolgálatot biztosít. Mindez leegyszerűsíti azt a folyamatot, hogy megbizonyosodik arról, hogy az ügyféligények ki vannak szolgálva és a problémák megoldása érdekében időben megtette a szükséges lépéseket.

Az ügyfelei a legfontosabb része a vállalkozásának és az ügyfél elégedettségnek kell a legmagasabb prioritást élveznie. Ne tegye ki vállalkozását felesleges kockázatnak: fektessen be egy minőségi CRM megoldásba és bizonyítsa be az ügyfeleinek, hogy számít az elégedettségük. A CRM folyamatnak nem a kemény munkáról, hanem az okos munkáról szól, hogy Ön és ügyfelei is azt kapják, amire szükségük van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése