Változó munkaerőpiac
Napjaink csökkenő munkaerő-kínálata
megköveteli a munkaadók mind nagyobb rugalmasságát, a munkavállalók növekvő
elvárásainak megfelelő változások, újdonságok bevezetését, alkalmazását.
Emellett számolnunk kell azzal is, hogy már a Z generáció is képviselteti magát
a munkaerőpiacon, akik eltérő preferenciák, elvárások alapján döntenek egy
munkahely kapcsán, melyek közül az egyik legfontosabb a távmunka.
Egyre több munkahely ad lehetőséget a kollégák
(egy körének), hogy dolgozhassanak otthonról, sőt olyan példákat is
találhatunk, ahol kötelező a heti vagy havi munkaóraszám bizonyos százalékát
otthonról teljesíteni.
Home office előnyök – munkáltatói szemmel
A kötelező home office
rendszer is sejteti, hogy az otthoni távmunka keretében egy olyan atipikus
foglalkoztatási formáról beszélünk, amiből nem csak a munkavállalónak van
haszna, hanem a foglalkoztatónak is. De melyek is ezek?
Vonzó munkahely
Egy új munkahely választásánál a kompenzációs
csomagban már nem csak az anyagi jutatások fontosak, egyre nagyobb szerep jut az
egyéb előnyöknek is, ilyen például a távmunka lehetősége is. Hazánkban
régiósszinten jelentős eltérés tapasztalható a munkaerőpiacon, így az ország
keleti részében továbbra is magas a munkanélküliségi ráta, de a távmunka
megoldásnak köszönhetően akár ezen munkavállalói csoport is felvehető. A home
office beépítése továbbá nem csak az új munkatársak bevonzásában lehet egy
plusz előny, de az employer branding építéséhez is nagymértékben hozzájárulhat.
Bizalom
A távmunka egyúttal bizalom a munkavállaló felé,
hiszen ilyenkor fizikailag nincs a munkavégzésének a helyén, nem látjuk őt, lényegesen
kisebb a kontroll lehetősége. Emiatt, több helyen a távmunka lehetősége
pozíciószinthez kötött, az nem jár alanyi jogon, csak a menedzsment vagy a
vezetőség tagjai dolgozhatnak ebben a formában. Így amennyiben valamennyi
kollégának elérhetővé tesszük, úgy az az elismertség, megbecsülés érzését is
jelenti a munkavállaló felé.
Motiváció, megtartás
A távmunka akár motivációs eszközként is
alkalmazható, főleg, ha újdonságként kerül bevezetése egy cégnél. A munkatársaknak
számos előnnyel jár az, hogy bárhonnan dolgozhatnak, ennél fogva az irodán
kívül töltött idő alatt is hatékony munkavégzésre fognak törekedni, hiszen nem
akarnak elesni ennek lehetőségétől. Sőt, ha eredményesebb a távmunka, miért ne
lehetne növelni az arányát?
Fenntartási
költségek csökkenés
Valamennyi munkahely esetén magasak a fenntartási
és rezsiköltségek, amik a távmunkának köszönhetően lejjebb szoríthatók. Ahol
például heti egy napot kötelező távmunkában dolgozni, gondoljunk csak bele,
mennyit spórolhatunk. Nem csak a rezsiköltség, de akár a bérleti díj is
kedvezőbben alakulhat, hiszen elég lehet egy kisebb iroda, úgysem üzemel
folyamatosan teljes kapacitással az iroda.
Környezetvédelem
A fenntartható fejlődésben elkötelezett cégek
száma bár folyamatosan emelkedik, több, főleg a KKV szektorban tevékenykedő
vállalat, azonban nem tud több millió forintot áldozni CSR tevékenységekre.
Nekik (is) remek lehetőség a távmunka bevezetése, illetve annak társadalmi
felelősségvállalási oldalának megvilágítása. Az otthoni munkavégzéssel a
környezet terhelését csökkenthetjük, hiszen nem ülünk autóba vagy hosszú távon
akár kevesebb tömegközlekedési eszköz is elég lesz.
Vezesse be most a távmunka rendszert – pályázati úton
A home office-ban rejlő
lehetőségeket és előnyöket már jól ismeri, csak a távmunka zökkenőmentességét
garantáló eszközök, szoftverek beszerzésére nincs erőforrása? Most itt a
lehetőség, hogy a GINOP_5.3.2-16 pályázat keretében, akár 15 millió forint
vissza nem térítendő támogatást igényeljen.
A pályázat segítségével
most bevezetheti az alábbi megoldásokat:
-
Dynamics NAV
-
Dynamics CRM
-
Office 365
-
Power BI
A „Rugalmas Foglalkoztatás
elterjesztése a konvergencia régiókban – Rugalmas, Családbarát foglalkoztatási
módszerek bevezetése a munkáltatóknál” névre hallgató pályázatra olyan
magyarországi székhellyel rendelkező kkv-knak nyílik lehetősége a forrás
megszerzésére, melyek átlagos statisztikai állományi létszáma legalább 10 fő és
minimum két lezárt üzleti évvel rendelkeznek.
Néhány fontos részlet a
pályázat kapcsán:
-
a támogatási
kérelmek 2016. december 1-től nyújthatók
be
-
a minimum 3,1 millió forint, maximum 15
millió forint vissza nem térítendő támogatásokra rendelkezésre álló
keretösszeg 5 milliárd forint
-
a projekttel
elszámolhatók az immateriális javak beszerzésének költségei, úgymint:
o
Szoftver, licence költségei az átszervezett, rugalmas foglalkoztatási forma
támogatására (pl. távelérést, közös munkaszervezést, belső vállalati
információáramlást támogató eszközök).
o
Immateriális
jószágként aktivált, jelen felhívás 2. számú szakmai mellékleteként
meghatározott TESZOR listában szereplő szoftver
beszerzése számolható el az átszervezett, rugalmas foglalkoztatási forma
támogatására.
A teljes pályázati kiírást itt találja: http://bit.ly/Ginop53216
Érdekli a pályázat?
Szeretné a fenti előnyöket magáénak tudni? Érdekli
a pályázat adta lehetősége? Vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy segítsünk az
Ön vállalatánál is bevezetni a távmunkát és biztosítani annak zökkenőmentes
működését.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése