2016. június 16., csütörtök

Microsoft Dynamics NAV 2016 újdonságok - Workflow- és dokumentum-kezelés

A Microsoft Dynamics NAV közepes méretű vállalkozásoknak készült teljes körű vállalatirányítási megoldás, amely gyorsan bevezethető, könnyen konfigurálható és egyszerűen használható. Az egyszerűség kezdetektől fogva dominált a termék újdonságaiban a tervezés, fejlesztés, bevezetés és használhatóság terén.


Jelen dokumentum a Microsoft Dynamics NAV 2016 új funkcióit tartalmazza, melyek a Microsoft Dynamics NAV 2015 megjelenése után készültek el. A Microsoft Dynamics NAV 2015-ről bővebben a What’s New: Application Changes for Microsoft Dynamics NAV 2015 MSDN oldalon olvashat angolul.


Felhasználói újdonságok a Microsoft Dynamics NAV 2016-ban

Az alábbi új felhasználói funkciók jelentek meg:

Munkafolyamat

Munkafolyamatokat alakíthat ki, majd ezek felhasználásával összekötheti a vállalati ügyvitel - különböző munkatársak által végrehajtott - részfeladatait. A felhasználók feladatai elé vagy azokat követően a rendszer által elvégzendő feladatokat is építhet a munkafolyamatba, mint például az automatikus könyvelés.
Jellemző lépések a munkafolyamatban a jóváhagyás kérése vagy megadása új rekord létrehozásánál.

A Munkafolyamat ablakban az egyes lépések felsorolásával lehet létrehozni munkafolyamatot. Minden egyes lépés egy munkafolyamat eseményből áll, amely eseményt feltételek vezérelnek, valamint egy munkafolyamat válaszból, amit a lehetséges válaszok irányítanak. A munkafolyamat lépéseit a munkafolyamat mezőinek kitöltésével határozhatja meg. Itt előre beállított és a program által támogatott opciók közül választhatja ki az eseményt és választ.
A Microsoft Dynamics NAV általános változata több előre definiált munkafolyamatot is tartalmaz, melyeket  a Munkafolyamat sablonok ablakban tekinthet át. Ezek másolásával új munkafolyamatokat hozhat létre. A Microsoft saját munkafolyamat-sablonjainak kódja “MS-“ előtaggal kezdődik.
Amennyiben egy üzleti folyamat olyan munkafolyamat eseményt vagy választ igényel, amelyet az alaprendszer nem támogat, a szükséges fejlesztéseket és testreszabást a Microsoft partnernek kell elvégeznie.

A Microsoft Dynamics NAV előző változatában elérhető Dokumentum jóváhagyása funkció kikerült a jelen változatból. A standard jóváhagyási folyamatok, amelyeket az előző változat támogatott, most eladási jóváhagyás munkafolyamatként és beszerzés jóváhagyása munkafolyamatként érhetőek el. A program frissítésekor az előző változat dokumentum jóváhagyása munkafolyamat adataiként lesz létrehozva a Microsoft Dynamics NAV 2016-ban.

További információért olvassa el a Workflow oldalt.

Elektronikus dokumentumok

Az email csatolmányok alternatívájaként üzleti dokumentumait elektronikusan is elküldheti. Elektronikus dokumentum alatt olyan szabványosított fájlt értünk, amely üzleti dokumentumot tartalmaz. Például egy beszállítói számla, ami a Microsoft Dynamics NAV-ban beolvasható és beszerzési számlává konvertálható. Két partner között az elektronikus dokumentumok továbbítását külső szolgáltató végzi. A Microsoft Dynamics NAV általános változata az elektronikus számlák és jóváírások küldését és fogadását PEPPOL formátumban támogatja, melyet a legnagyobb dokumentum-továbbító szolgáltatók is támogatnak. Az egyik legfontosabb szolgáltató a programban konfigurálva, használatra készen áll. További elektronikus dokumentum-formátumok támogatásához a Data Exchange Framework felhasználásával új adattovábbítási definíció létrehozására, majd a szolgáltatást beállító oldal fejlesztésére van szükség.
PDF-ből vagy képfájlból külső karakterfelismerő (OCR) szolgáltatás segítségével elektronikus dokumentum készíthető, amely Microsoft Dynamics NAV-ban rekorddá konvertálható, akárcsak az elektronikus PEPPOL dokumentum esetében. Például, ha PDF formátumban kap egy számlát a beszállítójától, akkor a Bejövő dokumentumok ablakból elküldheti azt az OCR szolgáltatónak. Pár másodpercen belül a fájlt elektronikus számla formájában kapja vissza, amelyet szállítói beszerzési számlává konvertálhat. Ha a fájlt e-mailben küldi az OCR szolgáltatónak, akkor a visszakapott dokumentumból automatikusan elkészül az új bejövő dokumentum rekordja is. További OCR szolgáltatások támogatásához a Data Exchange Framework felhasználásával új adattovábbítási definíció létrehozására, majd a szolgáltatást beállító oldal fejlesztésére van szükség.

További információért olvassa el a Data Exchange oldalt.

Beérkező Dokumentumok

Vannak olyan üzleti tranzakciók, amelyeket nem rögzítenek a kezdetektől fogva a Microsoft Dynamics NAV rendszerben.  Számos esetben a vállalathoz az üzleti dokumentumok e-mail mellékletként érkeznek, vagy papír alapon, amelyeket be kell szkennelni. Ez olyan beszerzések esetében jellemző, amikor a beérkező dokumentum kiadások, vagy kisebb beszerzések számlája.
További példa az olyan kereskedelmi partnertől kapott elektronikus dokumentum, akivel megállapodás szerint elektronikusan vagy OCR szolgáltatáson keresztül küldenek egymásnak dokumentumokat. További információkért olvassa el az „Elektronikus dokumentumok” részt.

A Beérkező dokumentumok ablakban különböző funkciók segítik a dokumentumok ellenőrzését, OCR feladatok végrehajtását, valamint a dokumentum megfelelő beszerzési/eladási bizonylattá konvertálását vagy naplósor létrehozását. Külső fájlokat a folyamat során bármikor csatolhat a Microsoft Dynamics NAV-ban lévő kapcsolódó bizonylatokhoz, beleértve a könyvelt bizonylatot és a kapcsolódó szállító-, vevői, vagy főkönyvi tételt.

További információért olvassa el az Incoming Documents oldalt angol nyelven.

Dokumentum küldési profilok

Minden vevőhöz beállíthatja a dokumentumok küldésének preferált módját, így nem kell minden egyes alkalommal kiválasztani a küldési opciót a Könyvelés és küldés gomb megnyomásakor.
A Dokumentum küldési profilok ablakban különböző küldési profilokat állíthat be, mint például Elektronikus dokumentum, melyet a vevőkartonon a Dokumentum küldési profil mezőből választhat ki. A Dokumentum küldési profil ablakban található küldési profilnál kiválaszthatja az Alapértelmezett opciót, amellyel az összes vevő számára az adott profil lesz az alapértelmezett, kivéve azokat a vevőket, akiknél a Dokumentum küldési profil mezőben másik profilt választ.

További információért olvassa el az How to: Set Up Document Sending Profiles oldalt angol nyelven.


Forrás: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/hh173994(v=nav.90).aspx
Kép forrása: http://www.peecheey.com/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése