2016. július 22., péntek

Egyedi riport formátum Microsoft Dynamics Kliensből

A Microsoft Dynamics NAV riportjainak létezik egy beépített, alapértelmezett formája: ez általában RDLC. Ezeket a beépített riportokat nem lehet formázni, de lehetőség van – akár több – egyedi formátum létrehozására, ami a későbbiekben is szabadon módosítható.

Egyedi riport felületet elkészíthetünk a semmiből, de lemásolhatunk egy már létező riportot is.
A riport fajtáját is mi választhatjuk ki: RDLC vagy Word formátum. Ennél csak arra kell figyelni, hogy ha az adott formátumból még nincs layout, akkor mindenképpen a semmiből kell kezdeni az elkészítést (ez főként a Word Layout-ra jellemző).

Ez a funkció lehetőséget ad arra, hogy azok, akik nem rendelkeznek Fejlesztői felülettel saját maguk tudják módosítani a riportjaik formáját. (A Word Layout fejlesztői felületen keresztül való elkészítéséről itt olvashatnak bővebben).


Egyedi riport felület elkészítése 

A megfelelő ablak két úton érhető el:


1. A jobb felső sarokban lévő Keresőbe begépeljük a Jelentés-elrendezés kiválasztása-t


2. A következő útvonal követése: Részlegek/Adminisztráció/IT adminisztráció/ Jelentések/Jelentés-elrendezés kiválasztása.


Az ablak egy listát tartalmaz, az összes, a rendszerben szereplő és a vállalat számára elérhető jelentésről. Az alapértelmezett vállalat az, amelyik éppen meg van nyitva, de a legördülő listából ki lehet választani az adatbázisban szereplő bármely másik vállalatot is. Ez azért is fontos, mert a különböző vállalatokhoz, akár különböző jelentésformátum is használható, ugyanakkor az elkészített egyedi jelentés csak a megadott vállalathoz fog kapcsolódni.


A Kezdőlap/Egyéni elrendezések funkciót kiválasztva újabb ablak nyílik meg (Egyéni jelentés elrendezései). Itt fognak megjelenni a létrehozott egyéni elrendezések.



Ha az ablakon rákattintunk az Új funkcióra a felugró ablakban megjelenik a kiválasztott jelentés azonosítója és neve, illetve kiválaszthatjuk, hogy RDLC, Word vagy mindkettő elrendezést szeretnénk-e létrehozni.

A lenti példában a 208-s Szállítólevél riporthoz fogok Word alapú elrendezést létrehozni.






FONTOS: A vállalatnév alapértelmezetten nincs kitöltve! Ez azt jelenti, hogy az egyedi layout minden vállalatnál elérhető lesz. Ha csak egyikhez rendelnénk, akkor ki kell választani a legördülő listából.

Az Elrendezés szerkesztése funkció ebben a példában megnyit egy üres Word dokumentumot. Ebben a dokumentumban építhetjük fel a jelentésünk kinézetét. Ennek folyamatáról és elkészítéséről itt található további információ.


Példa: Egy egyszerű szállítólevél felépítése: (A Dynamics NAV-ból származó adatok dinamikusan változnak, a Word-be beírt szövegek pedig változatlanok maradnak)





FONTOS: A dátum mezők formátuma függ egyrészt a Dynamics NAV nyelvi és formátum beállításaitól, illetve a kliens nyelvi beállításaitól is.

Amikor elkészültünk, akkor elmentjük és kilépünk a Word dokumentumból. A Navision a következő üzenetet dobja fel:


Egyszerűen csak el kell fogadnunk és a Dynamics NAV importálja és menti a változásokat.



A Jelentés futtatása-ra kattintva láthatjuk, hogy milyen lesz a kész riport:

Csak az összehasonlítás végett az eredeti RDLC formátum:

Az Egyedi elrendezés kiválasztásával ki lehet választani a létrehozott jelentést a felugró ablakból (ha többet készítettünk, akkor el lehet dönteni, hogy melyiket szeretnénk használni és ezt később meg lehet változtatni). A beépített riport nem fog eltűnni, tehát bármikor vissza lehet térni hozzá.




A Jelentés-elrendezés kiválasztása ablak jobb oldalán található felületen láthatóak az egyes jelentésekhez kapcsolódó egyéni elrendezések.


Felhasznált forrás:
How to: Create a Custom Report Layout; Microsoft Developer Network;
link: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/dn757308(v=nav.90).aspx

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése